Alimentatia in cura de slabire

Trebuie sa respectam numarul de mese si sa nu sarim nici una, pentru a nu ne perturba metabolismul si pune in pericol cura de slabire. Nu trebuie sa ne privam inutil de hrana ci sa alegem cate ceva din fiecare grupa de alimente, pentru a ne compune mesele intr-un mod echilibrat si fara sa ne punem silueta si cura de slabire in pericol. Este dovedit astazi ca un echilibru nutritional constand in a manca din toate dar rezonabil si mai ales in asigurarea unei bune repartitii de-a lungul zilei (nu numai o masa sau doua) permite o excelenta asimilare a diferitelor molecule alimentare de catre organism si o buna mobilizare a tesutului adipos.

De fapt, cea mai buna repartitie alimentara intr-o cura de slabire este urmatoarea:
> mic dejun copios pentru a ne incepe ziua intr-un mod tonic.
> un pranz echilibrat si usor de digerat, continand putin glucide lente.
> eventual, o gustare, pentru a nu manca prea mult la masa urmtoare sau pentru a evita “rontaitul” ori resimtirea unei senzatii de foame care sa ne faca sa cedam tentatiilor.
> o cina usoara, bogata in fibre, vitamine, minerale (legume, fructe, minerale, cruditati) si in proteine (carne, peste, oua etc).

Cei sau cele care au prostul obicei de a sari peste micul dejun trebuie neaparat sa incerce sa il schimbe. Exista doua motive in principal pentru sarirea micului dejun:
> fie ca nu ne este foame dimineata: lipsa poftei de mancare apare in cazul unei cine prea copioase. Analiz agendei saptamanale realizata ne va ajuta sa ne dam seama ca, pentru noi, masa cea mai importanta a zilei este cina. Este deci necesar nu numai s-o facem mai saraca in calorii, ci s-o compunem din alimenta usor digerabile, pentru a avea pofta de mancare dimineata si a nu ne pune in pericol cura de slabire. Pentur cei mai recalcitranti, un pahar de apa baut imediat dupa ce ne-am trezit, ianinte de a ne face toaleta de dimineata si de a ne imbraca, va provoca o senzatie de foame deloc de neglijat prin stimularea functiilor digestive.

> fie nu avem destul timp: in majoritatea cazurilor, este vorba de o problema de organizare.Intr-adevar, adoptand cateva obiceiuri simple, putem gasi solutii bune. Astfel:
– sa ne gandim de seara ce vom manca la micul dejun.
– sa-l pregatim inainte de a ne culca si sa-l punem in frigider.
– sa ne ungem tartinele cu unt, daca este necesar.
– sa punem masa de cu seara.
– sa alegem alimente gata preparate (fulgi de porumb, iaurturi, fructe usor de curatat sau deja curatate).
– sa folosim cuptorul cu microunde pentru a incalzi rapid laptele, cafeaua etc.
– ne mai ramane doar sa ne trezim cu 10 minute mai devreme si sa asteptam ca rezultatele dorite de la aceasta cura de slabire sa apara !

Comentariile sunt inchise