Avantajele utilizarii anunturilor online in domeniul auto

anunturi-autoMajoritatea dintre noi ne amintim perioada de dinainte sau de dupa revolutia in 1989 cand singurele masini care erau disponibile pe piata auto erau cele autohtone sau sovietice. Mai apoi, prin deschiderea granitelor au inceput sa apara si modele straine, majoritatea nemtesti. Oricum, era destul de dificila achizitia unei noi masini, in stare buna si la un pret acceptabil. Mai tarziu, a aparut posibilitatea adaugarii si consultarii de anunturi auto in ziarele locale sau in alte publicatii. Bineinteles, aceasta rubrica de mica publicitate auto avea alocat un spatiu destul de redus, din intreaga suprafata ce era disponibila reclamelor.

De-a lungul anilor, au aparut si alte modalitati de mica publicitate, de publicare de anunturi – iar piata auto a fost de atunci pana acum intr-o continua dezvoltare. Chiar si in acest an, 2012, in tara noastra s-a inregistrat una dintre cele mai mari cresteri ale numarului de inmatriculari, din Europa. La aceasta fluidizare si transparenta a pietei de autoturisme au ajutat mai multi factori – desigur, in primul rand este vorba de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si deschiderea granitelor. Apoi putem aminti eliminarea taxei de prima inmatriculare si programul Rabla.

Fie ca este vorba de masini noi, fie ca este vorba de masini second hand, aceasta investitie nu a fost si nu trebuie facuta niciodata in graba. Tocmai de aceea, anii trecuti, oamenii foloseau atat anunturile din publicatiile scrise, afisele, inscrierea in diverse cataloage pentru a-si prezenta oferta de autoturisme, cat si mergeau in targurile auto de specialitate, ce se organizeaza in anumite zile, in majoritatea oraselor – asa zisele targuri de masini. Crearea acestui cadru, in care sa poata fi realizata o informare completa, adauga valoare posibilei tranzactii. Totusi fiecare din modalitatile de mai sus aveau dezavantaje – prezentandu-le, vom vedea prin contrast care sunt punctele forte ale unui alt tip de publicitate, si anume reclamele prin anunturi auto gratis.

  • Spatiul disponibil foarte redus

Principalul punct slab al anunturilor de masini din publicatiile scrise (gen ziare, cataloage, pliante, reviste) era si inca este spatiul alocat foarte mic. Acest factor este cauzat de costurile mari de productie ale acestor materiale. Astfel, marimea anuntului se masoara in litere, cuvinte sau randuri. Se pot publica: numele masinii, doua sau trei caracteristici; un numar de telefon este singurul element de contactare si de identificare. Un al doilea punct, ce are stransa legatura cu posibilitatea adaugarii doar unei cantitati mici de informatie este lipsa elementelor clare de identificare si de contact, prin diferite modalitati. Aceste elemente ar mari increderea posibilului client in oferta vazuta, atat in masina disponibila cat si in identitatea vanzatorului, fie el dealer autorizat sau simpla persoana fizica. Lipsa fotografiilor clare, din nou, este o componenta deloc de neglijat. Ea scade si mai mult din cantitatea de informatii pe care un cumparator ar trebui sa le cunoasca despre masina care il intereseaza.

  • Disponibilitatea scazuta

Pe de alta parte, desconsiderarea acestor anunturi, alegand doar pietele auto din targuri aduce alte dezavantaje – o astfel de locatie este deseori departe de centrul orasului, se desfasoara doar pe durata a cateva ore, intr-o anumita zi. Pe langa aceste minusuri, este limitata ca si numar de masini la doar cateva zeci. Sa nu neglijam nici faptul ca cele mai multe dintre masinile ce ajung intr-un asemenea targ au fost deja refuzate de alti clienti, ce au incercat achizitia lor directa prin altfel de mijloace.

  • Eficienta portalurilor de anunturi auto

autoAsadar, cei care aleg alt tip de anunturi in detrimentul acestor doua metode de publicitate au de castigat. Anunturile auto online sunt printre cele mai eficiente metode de vanzare – spatiul foarte extins in care se pot publica descrieri complete, multiple fotografii, date de contact si de identificare complete – toate sunt mari avantaje. Merita sa mentionam si faptul ca astfel de portaluri au zeci de mii de vizitatori, din intreaga tara – anunturile sunt disponibile 24 de ore din 24 de ore, 7 zile pe saptamana, in mod gratuit. De asemenea, un alt mare atuu pentru vanzatori este posibilitatea adaugarii de anunturi nelimitate, gratuite, de oriunde – singurul aspect necesar e o conexiune la internet.

In final, sa nu uitam ca adaugarea unor astfel de anunturi auto pe portalurile de specialiatate precum Auto-National.ro ne va facilita apoi publicarea lor in conturile noastre de retele sociale.

Comentariile sunt inchise