Black Friday Romania s-ar putea repeta aproape de Paste

Lucian Radulescu, seful Sony Romania, a avansat o ipoteza interesanta, conform careia celebra sarbatoare comerciala Black Friday, ziua in care cumparatorii au acces la reduceri seducatoare de preturi, ar putea avea un corespondent autohton in perioada premergatoare Pastelui.
Radulescu isi bazeaza afirmatia pe structurile diferite dupa care functioneaza evenimentul in Statele Unite si Black Friday Romania. Astfel, la americani, celebra Vinerea Neagra este prima ocazie pentru sectorul comercial sa intre pe profit dupa o perioada mai inactiva din timpul lunilor de vara.
Aspectul cheie este faptul ca retailerii americani nu fac niciun efort pentru a pregati aceasta sarbatoare, intrucat produsele care sunt scoase la promotii sunt cele din colectiile vechi, de care magazinele incearca sa scape inainte de sezonul de cumparaturi de Craciun.
Acest procedeu a functionat cu succes de cateva decenii in Statele Unite iar cumparatorii americani cheltuiesc sume tot mai mari de la an la an, producand o crestere organica a profitului pentru magazine. Atrasi de mirajul unor castiguri care par ca se fac intr-o singura zi, retailerii romani au decis sa implementeze acest concept si la noi in tara.

Conceptul dupa care a luat forma black friday 2015 Romania a pierdut din vedere faptul ca retailerii americani fac economie la achizitii si cauta sa scape de stocul vechi. In schimb, magazinele romanesti cauta sa ia ochii cumparatorilor de la noi din tara cu produse cat mai noi, pe care le achizitioneaza special pentru Black Friday.

Acesta este un pariu riscant, pentru ca nu se intampla mereu ca produsele cumparate de magazine sa fie si cele mai cautate de catre clienti. De asemenea, colectiile vechi, in loc sa fie vandute, raman in continuare in depozitele magazinelor si ies din circuitul comercial.
Lucian Radulescu, seful pe Romania al concernului Sony, si-a exprimat crezul ca, in viitorul apropiat, retailerii romani vor crea un Black Friday autohton, dar nu la sfarsit de an, ca in Statele Unite, ci in primele luni ale acestuia, mai aproape de o alta sarbatoare majora, cea a Pastelui.
Explicatia pentru aceasta noua data tine de schimbarea colectiilor. Magazinele autohtone ar putea profita de sfarsitul iernii pentru a scoate la promotie produsele din colectiile vechi in ideea de a obtine profituri organice, fara a mai achizitiona produse noi doar pentru o singura zi. De asemenea, eliberarea stocurilor va permite magazinelor sa cumpere colectii noi, respectand tiparul de achizitii pe anul in curs.
Pana atunci, Black Friday de anul acesta va avea loc pe data de 29 noiembrie.

Comentariile sunt inchise