Campania “Litoral Curat” la finalul celei de-a saptea editii

Dupa aproximativ doua luni de informare si constientizare, cea de-a saptea editie a campaniei „Litoral Curat” a ajuns la final. Aceasta s-a desfasurat in perioada iulie–septembrie 2011, pe doua plaje ale litoralului romanesc, respectiv plaja Vega si plaja Modern.

Editia de anul acesta a campaniei a continuat actiunile de informare si educare a turistilor aflati pe litoral, cu privire la abordarea unui comportament responsabil fata de plaja si fata de mare. Cei 20 de voluntari implicati in aceste actiuni au reusit, in cele 35 de zile de campanie, sa informeze aproximativ 2500 de persoane despre importanta reciclarii selective a deseurilor. De asemenea, ca urmare a tombolei zilnice organizate de Mare Nostrum au fost premiate 37 de persoane care au aruncat gunoaiele in cosurile corespunzatoare.

De la an la an remarcam o dorinta tot mai mare a turistilor de a colecta selectiv deseurile. Singurele lor probleme sunt reprezentate de faptul ca nu exista suficiente cosuri de gunoi pe plaja, inclusiv in preajma teraselor, si ca acestea nu sunt golite atat de des pe cat ar trebui. Ceea ce ne-a incantat in timpul actiunilor de informare a fost faptul ca aproximativ un sfert din persoanele informate au preferat sa returneze pliantele voluntarilor Mare Nostrum, dupa ce le-au citit, pentru a fi folosite la informarea altor turisti. De asemenea, trebuie sa mentionam si ajutorul important pe care l-am primit, in aceasta campanie, de la Asociatia Litoral–Delta Dunarii care a diseminat informatiile referitoare la necesitatea unei colectari responsabile in randul hotelurilor de pe litoral”, a declarat Alexandra Telea, coordonatorul campaniei.

Campania “Litoral Curat” s-a adresat atat turistilor care au fost prezenti pe litoral, locuitorilor din zona costiera romaneasca, administratiei locale, cat si agentilor economici implicati in procesul de salubrizare si colectare a materialelor reciclabile.

Parteneri: Dayan Impex S.R.L, Hotel Vega si Asociatia Litoral–Delta Dunarii

Parteneri media: Radio Constanta, Constanteanul.com si ziarul Alb–Negru

Leave a Reply