Optimizare SEO: despre comentariile “nofollow”

Comentariile “nofollow” au aparut ca o necesitate pentru a reduce spam-ul, a descuraja potentialii spameri si a reduce timpul necesar aprobarii comentariilor. Cineva ar putea presupune ca mai toate blogurile folosesc atributul “nofollow” insa folosirea atributului “nofollow” scade numarul comentariilor de sub articole si implicit content-ul generat de acestea.

Comentariile la un articol de blog inseamna acelasi lucru ca atunci cand adaugi continut relevant pentru acel articol. O idee de o propozitie poate conduce la pagini intregi de comentarii. Daca cineva petrece timp postand comentarii si deci construind continut pentru un site, este incorect sa fie foloste link-urile “nofollow” si astfel sa nu i se ofere putin page rank si comentatorului. La rubrica “Vreau site” de pe website-ul Studio 9, sunt publicate mai multe informatii despre PageRank si despre cum poate fi imbunatatit.

Motoarele de cautare (in special Google) nu se hotarasc in legatura cu modul in care atributul “nofollow” ar trebui folosit si cand ar trebui folosit, in consecinta cauzand confuzie printre webmasteri. In momentul cand achizitionati un pachet optimizare SEO, ar trebui specificat tipul de link pe care il veti primi catre site-ul dumenavoastra.

Atunci cand un link este de forma <a title=”Article” href=”http://exemplu.ro/articol” rel=”nofollow”>Link catre pagina mea</a>, inseamna ca acest link nu va fi luat in considerare atunci cand se calculeaza rank-ul unei pagini, dupa cum reiese de pe Google Blog:

From now on, when Google sees the attribute (rel=”nofollow”) on hyperlinks, those links won’t get any credit when we rank websites in our search results.”

Astfel adaugarea de comentarii nu genereaza efecte pozitive pentru cel care le posteaza decat daca sunt de tipul “dofollow”. WordPress 1.5 si versiunile mai noi adauga automat atributul “nofollow” pentru toate link-urile trimise de catre comentatori, atat cele din URI-ul comentatorului cat si cele adaugate in textul comentariului.

Este destul de anevoios sa verificati prin codul HTML pentru a observa daca un website foloseste sau nu “nofollow” dar exista pentru asta o metoda mult mai usoara: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5687. Acesta este o extensie pentru Firefox care face chiar simpla detectarea tipului de link pe care il foloseste un blog. Va colora toate link-urile “nofollow” cu roz si cu purpuriu pe cele “dofollow”.

Comentariile sunt inchise