Pana Cand Vom Mai Gasi Bilete De Avion Ieftine?

O statistica sumbra a anului 2011 arata ca piata de bilete ieftine de avion e pe moarte asta daca ne bazam pe faptul ca multe dintre companiile low cost sunt obligate sa aterizeze/decoleze pe aeroporturile principale ale marilor orase si nu pe cele secundare, asa cum se intampla pana acum.

Implicit, odata cu mutarea in “casa noua”, companiile aeriene au fost fortate sa plateasca taxe de aeroport mai mari, astfel ca singura solutie pentru ei, a fost aceea de a mari preturile destul de substantial pentru buzunarele romanilor privind bilete ieftine de avion.

Cel mai elocvent exemplu este aeroportul Otopeni, din Bucuresti: daca pana acum cateva luni, toate aeronavele apartinand firmei maghiare Wizz Air aterizau pe aeroportul Baneasa, acest lucru nu se mai intampla, firma fiind obligata sa aterizeze/decoleze de pe Otopeni.

Mai mult, la taxele aferente, companiile trebuie sa plateasca si o taxa pentru toate aterizarile si decolarile pe timp de noapte(adica intre orele 21 si 6 dimineata), taxe ce in definitiv, nu sunt suportate decat de clienti.

Astfel, chiar daca teoretic, companiile ar trebui sa isi mentina preturile cat mai jos cu putinta, acest lucru e realmente imposibil in conditiile de fata. Sigur, exista posibilitatea ca punctele de departure/arrival sa fie mutate in judetele adiacente ce dispun de aeroporturi internationale, insa la o adica, cati oameni ar mai sacrifica timp si bani pentru cativa zeci de lei in minus? Raspunsul e simplu: foarte putini, asta mai ales in conditiile in care firmele de transport auto fac si ele o concurenta acerba companiilor de transport aerian.

Comentariile sunt inchise