Sfaturi verificare auto second hand inainte de cumparare

In aceasta perioada cand avem nevoie sa ne deplasam foarte rapid, sa calatorim, sa descoperim locuri noi, automobilul a devenit o prezenta nelipsita din viata noastra, detinerea unei masini a devenit un lucru necesar, insa criza financiara a afectat piata auto second hand din Romania destul de puternic iar achizitia unui auto second hand a devenit o adevarata loterie. In Romania orice achizitie al unui auto second hand poate fi o afacere paguboasa, numai aici puteti gasi masini cu preturi mai mici decat din tara de unde au fost aduce, iar acest lucru se datoreaza faptului ca masinile sunt refacute dupa ce au suferit diferite accidente sau au diferite probleme tehnice si sunt oferite la preturi sub cele ale pietei deoarece se stie ca romanul este mare amator de chilipiruri auto second hand.
Piata auto din Romania poate fi verificata destul de usor si cu costuri reduse cu ajutorul internetului, cautand pe internet dupa masini second hand, masini uzate, auto second hand etc. pentru a gasi masini dorita care se incadreaza in bugetul disponibil.
Daca nu doriti sa investiti banii dvs. intr-o masina care sa aiba probleme urmand ca apoi sa investiti mai multi bani in masina cumparata trebuie sa verificati cateva lucruri esentiale inainte de achizitionare.
Verificati actele de provenienta a masinii, seria motorului si a caroseriei sa corespunda sa nu prezinte nici un fel de interventii asupra lor sudura, vopsea, de asemenea pe baza seriei masini puteti sa verificati numarul de kilometrii la care a avut loc o revizie in cazul unor marci auto precum VW, Opel, Audi, de asemenea geamurile, luneta, parbrizul sa fie originale.
Verificati vizual interiorul masini centurile de siguranta, scaune, pedale, schimbator de viteze, volan, bord, ceasurile de bord, tapiterie, instalatia de incalzire-climatizare (atentie in sezonul rece la anumite modele instalatia de climatizare nu porneste sub o anumita temperatura exterioara), verificati functionarea butoanelor de pe bordul auto etc. pentru a va putea face o parere despre gradul de uzura al masini.
Exteriorul masini trebuie verificat daca a suferit accidente, se vor observa eventuale variatii de culoare, lovituri pe caroseria masini, de asemenea se verifica inchiderea usilor si a balamalelor, usile lovite se ridica si se trantesc mai tare pentru a putea fi inchise bine, balamalele prezinta urme de sudura, indoituri.
Kilometrajul – trebuie verificat la o reprezentanta in baza de date dupa intervalale de revizie, in functie de marca acesta poate si inregistrat in calculatorul masini, in bord, in cheie, de asemenea este bine sa se faca un test de compresie al motorului,motoarele cu peste 200.000 de km incep sa aiba pierderi de putere.
Motorul – daca este spalat (intrebati de ce?), observati gradul de uzura al suruburilor, verificare curele, furtunuri sa nu fie crapate, inadite. Motorul trebuie sa porneasca la rece cat si la cald fara zgomote speciale, batai, intreruperi, diferite vibratii, se verifica eventuale pete de ulei sau lichid antigel. Se verifica teava de esapament la motoarele pe benzina sa fie curata la motoarele noi la cele vechi Euro1,2 este putin afumata, daca exista urme de afumare mare inseamna ca masina poate avea un consum marit de benzina. Verificati uleiul daca este foarte gros nu este bine deoarece poate exista aditiv in motor sau se foloseste ulei gros pentru a masca eventuale batai ale motorului. Turbina se verifica dupa pete de ulei si trebuie sa fie perfect curata. Cutia de viteze – Controlul se face in mers, schimbarea dintr-o viteza in alta trebuie sa se faca fara zgomote si fara a opune rezistenta in ambele sensuri dintr-o treapta inferioara in cea superioara si invers.
Directia – proba se face in mers, pe un drum drept cu viteza constanta, se lasa volanul liber cateva secunde pentru a vedea daca masina pastreaza traiectoria de mers cauciucurile trebuie sa aiba o presiune egala si sa nu bata vantul din lateral.
Frana – la franare masina trebuie sa isi mentina directia, sa nu apara zgomote la placutele de frana sa nu vibreze volanul sau pedala de frana, iar distanta de franare sa nu fie mare.
Acestea sunt doar cateva lucruri care pot fi verificate inaintea de achizitionarea unui auto second hand.

Comentariile sunt inchise